another christmas

nu ligger jag i min säng, med massor utav stearinljus tända, en rökelse som luktar underbart och myser ihjäl mig.
jag älskar verkligen rökelser, jag blir så otroligt avslappnad av dem.
jag är så lycklig och har en sånt otroligt lung inom mig.
jag är så tillfreds och min själ är alldeles len.


julaftonen idag var helt otrolig. precis som jag förutspådde!
dagen börjde med att min mamma kom och väckte mig med en puss på pannan och ett "god jul gumman", var av pappa kommer in och ger mig en bamsekram och även han önskar mig en god jul.
jag var super trött efter att jag suttit vaken till sent på natten för att komma på två vackra rim till mina föräldrars morgonpaket. och dom blev verkligen bra!
min mamma grät av lycka för att hon tyckte att det var så fint skrivet, och min pappa blev alldeles tårögd.

enligt våra traditioner så hade mamma kokat egen gröt som vi alltid äter tillsammans på julaftons morgon.
jag kämpade med att gnugga tröttheten ur ögonen och klev upp och lindade in mig i min mysiga morgonrock och gick ner och väckte min söta lillebror som sov så gott.
jag var på ett strålande humör efter den fina uppväckningen jag fick.
strax därpå så kom min farmor och farfar och min storebror och hans flickvän som skulle äta julfrukosten tillsammans med oss.
det vart en underbart mysig frukost med super god gröt och god julskinka, samtidigt som brasan i öppenspisen sprakade och ljusen på bordet lyste så fint.

efter att vi hade ätit klart så hjälptes vi åt att plocka undan frukosten och disken och så sa vi hejdå till farmor och farfar och önskade dom god jul och kramades.
Sen satt vi oss i soffan och skulle öppna våra paket.
jag gav mamma och pappa deras paket och deras brev, och det blev en succé.
älskar att göra dom glada och få dem att känna sig älskade!

vi satt och myste vid elden och kollade på julfilmer på tv innan det var dags att duscha och göra sig i ordning inför att åka till mormor och morfar för att fira julen.
när vi kom till mormor så var hon i full gång med att laga till all god mat till julbordet, och jag erbjöd mig sjävklart att hjälpa till, men eftersom att jag inte kan laga mat så fick jag duka bordet snyggt och ställa fram och fixa all den vackra juldekorationerna till bordet. och snyggt vart det må ni tro!
efter att vi hade gjort klart allt så satt vi oss allihop och kollade på Kalle Anka.. vi mumsade på knäck och nötter som vi kämpade med att knäcka upp skalena på.

Efter kalle anka så satt vi oss till bords och åt mormor UNDERBARA julmat. och det fanns allt mellan himmel och jord på bordet.. verkligen allt ni kan tänka er.
vi åt tills vi nästan sprack :D
jag dukade av bordet och ställde in allt i diskmaskinen och plastade in resterna och ställde det i kylskåpet medans dom andra fick gå in och sätta sig i soffan och vila dom fullproppade magarna.

Och när jag var klar så tyckte jag och resten av min familj att det var dags att dela ut alla julklapparna!
Jag var utdelaren i år, eftersom att vi har slutat att ha tomte hos mormor eftersom att det inte finns några barn längre som tror på tomten, och jag fick ta mig an det enorma berg med julklappar som låg under och långt utanför granen.

Alla öppnade vi våra fina julklappar, och så glada alla var. helt underbart att se!
jag känner en sån enorm lycka när jag ser min familj le och vara så glada.

Jag fick bland annat en pälsmössa som jag har spanat in länge på JC, en underbart doftande parfym, massa pengar, hudvårdsprodukter, hårvårdsprodukter, smink, presentkort, ny snygg jacka och täckbyxor tills skid-och snowboardsäsongen, rökelser (eftersom att min familj vet att jag älskar rökelser) och fick även två premunationer på mina favorit tidningar, SOLO och Cosmopolitan!

jag blev så otroligt nöjd och glad. men jag tycker inte att det är klapparna som räknas, utan känslan och självklart den lycka och kärlek som finns inom familjen.

Och ikväll efter att vi tackat så mycket och kramats så åkte jag hem min familj till vårat hus. Mamma och pappa hade druckit julöl, så jag fick vackert vara chaufför hem :)
Så när vi kom hem så värmde jag en varsin glögg till min mamma och min pappa och en kopp te till mig själv, och vi satt oss i soffan och kollade på tv och myste.
sen kom min pappa på att han behövde bensin till sin skoter och fyrhjuling tills imorgon då han ska iväg och isfiska.
så jag skjutsade in honom till mora så han kunde tanka i ett par dunkar han hade med sig.
men vi åkte inte hem direkt.. vi åkte runt i mora och kollade på all julbelysning och pratade, vi åkte runt i kråkberg och i morkarlby och så åkte vi runt i våmhus och bara myste och pratade.
det var verkligen terapi för oss båda och OTROLIGT mysigt.
sen åkte vi hem, och jag gjorde mig ännu en kopp med te, och så tog jag min kudde med mig in till soffan.
där låg mamma och hunden och väntade på oss, så vi la oss och kollade först på lite tv, men vi tyckte att allt var så dåligt.. så vi startade den nyaste Harry Potter filmen och kollade på den.
Vi somnade allihopa.. och jag somnade på pappas arm och mamma på hans andra. och hunden låg i vanlig orning på min mage och sov!


Imorgon så firar jag min andra jul hemma hos farmor och farfar!
älskar att jag får uppleva TVÅ såna här underbara julaftonar med min familj.
så imorgon blir det ännu mera mat, ännu mera presenter och ännu mera lycka och tacksamget.
jag bara älskar det. jag älskar julen.


nu ska jag bara somna och vakna imorgon med ett gott humör.
godnatt mina vänner. jag hoppas att ni har haft en lika underbar jul tillsammans med era familjer som jag och min familj har haft :)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0