Sucks to be me ..

Efter alla omständigheter igår så kom jag hem i någorlunda tid och krashlandade i sängen med förhoppningar om att få somna så fort som möjligt, vela inte ha mer med mig själv att göra. 
Vakna imorse och kände att en del av den tryckande ilskan, som är tyngre än en sten, var till min lättnad borta.. Lättad och aningen glad över detta så gick jag upp och kände att jag kanske kunde närma mig mänskligheten idag med små steg, utan att riva av någon huvudet för att de så mycket som andas..

Morgonen gick bra utan tvekan, har inte blivit förklarad till sinnessjuk mördare än.. Men självklart så ska hela dagen gå åt pipsvängen.. Åker med pappa in till Mora, och jag är på förvånatsvärt glatt humör för att köpa en ny mobiltelefon.. Har kikat på den ett bra tag och lyckats konstatera att det går inte att få tag på mobilen i svart längre.. Har varit överdeppad pga. detta faktum, men bestämde mig för att ta deni silver ändå..
Gick in i butiken, strålande glad, pratar med mannan i kassan... Tror ni att mobilen finns över huvudtaget? NEJ.
Jag surar ihop direkt, mannen märker detta och försöker lugna mig med att han ska göra allt som står i hans makt för att lyckas få hit just en sån telefon till mig. Och jag kan ärligtalat säga att jag har inga förhoppningar alls.. Jag har aldrig haft tur i hela mitt liv, kommer nog aldrig att röras av det konstiga fenomen som kallas tur heller för den delen.. Men jag kan inte hjälpa att hoppas, hoppas på att jag kanske kan få som jag vill EN enda gång. Det är inte allt för mycket begärt..

Ska till frisören idag istället för imorgon, och med min start på den här dagen så är jag faktiskt nervös.. Vad mer kan gå fel? Jo, när man sitter i en stol och har en människa med en sax som går lös på en utan stopp så kan en hel del gå fel ..Det kan gå fruktansvärt fel! Skulle inte bli förvånad om jag fann mig själv utan huvud, kanske utan hår? Hoppsan, frisören mådde inte så bra idag, matförgiftning?.. Det är nog bäst att hon går hem och vilar sig lite.. Och du föresten, du eh, du behöver inte betala för det där, det bjuder vi på... Åh, Tack!



"Skådespelet är slut, applådera!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0